Ugrás a fő tartalomra

Utcai hirdetések figyelik a járókelőket (videó bemutatóval)

Hamarosan mindenki találkozhat olyan hirdető táblákkal, amelyek felismerik a velük szemben álló járókelőt, meghatározza annak nemét, életkorát, és ennek megfelelően olyan reklámok mutatnak, amik érdekesek számára.


Már hazánkban is működik az emberi arc elemzésére kifejlesztett szoftver. A megoldást kiskereskedelmi láncokban és marketing-, valamint hirdetésmérési célokra használják majd. A szoftvert fejlesztő Intellio Kft. a megoldást a vásárlói viselkedés elemzése mellett a marketingkutatások megújítására és a még pontosabb célcsoport meghatározásra tervezte. Az arcelemző rendszer lehetőséget ad csoportok célzott elérésére, egy adott területen folyamatosan áthaladó tömeg vizsgálatára és a reklámok célzottabb eljuttatására a fogyasztókhoz. A hirdetések mérése mellett a rendszer piackutatási célokra is felhasználható.

Az arcfelismerő szoftvert először emberszámlálásra fejlesztették ki kiskereskedelmi üzletek és bevásárló központok számára, majd következett az életkor és a nem egyre pontosabb meghatározása. A rendszer így  lehetővé teszi a vásárlási szokások feltérképezését és a hirdetések nézettségének mérését. A Kiskereskedelmi Marketing Megoldás az arc alapú emberszámlálás és elemzés mellett képes a hosszú sorok érzékelésére, valamint a frekventált vásárlói útvonalak feltérképezésére is.



A vásárlók viselkedésének elemzése kiemelten fontos a hatékony vásárlásösztönzési módszerek kialakításakor. Fontos információ, hogy mennyien mennek be egy boltba a kirakat szemügyre vétele után és hányan haladnak tovább, bolton belül merre mennek, melyik polc, vagy promóciós pult előtt állnak meg a vásárlók.  A másik fontos terület a médiafogyasztás mérése. Az arcelemző szoftver segítségével a hirdetők sokkal pontosabb adatokhoz juthatnak az elérni kívánt célcsoporttal kapcsolatban. Megtudhatják hány, milyen korú és nemű ember néz egy plakátot és mennyi ideig teszi ezt. A szoftver segítségével az is kiderül, hogy egy épületen belül a boltoktól és reklámelhelyezésektől függően hogyan változnak a médiafogyasztási trendek.
Az új technológia a proaktív hirdetési rendszerek támogatására is alkalmas. A Digital Signage (digitális kijelzőkön megjelenő információkat futtató megoldások) rendszerekkel összekapcsolva a szoftver képes a megjelenő hirdetéseket, akár idősávra lebontva megjeleníteni, hozzáigazítva azokat a statisztikák alapján várható látogatóközönséghez. Így lehetőség van a kor és nem szerinti hirdetés szegmentációra, akár különböző idősávokban.

A rendszer az emberi arcokat 99.6%-os pontossággal ismeri fel azok esetében, akik a kamera irányába néznek, míg egyéb esetben 98.0% az arány. Az életkor meghatározásánál 10-12 év eltérés is lehetséges.

Termékelhelyezés és marketingkommunikáció szempontjából fontos információ a vásárlói útvonalak feltérképezése, a változó hideg és forró területek nyomonkövetése. A Kiskereskedelmi marketing megoldás képes a frekventált vásárlói útvonalak feltérképezésére és azok „hőtérkép” jellegű megjelenítésére. A felderített frekventált útvonalak ismeretében pontosabban és gyorsabban tervezhető a polcok feltöltése, az egyes polc- és árusítóhelyek átrendezése, illetve átalakítása pedig a sokkal pontosabb és az objektív adatok ismeretében történhet. A rendszer észleli az előre meghatározottnál hosszabb sorok kialakulását is. A funkció segítséget nyújt a vásárlóközönség kiszolgálásának optimális megtervezésében.

Az arcelemző szoftvert úgy alakították ki, hogy megfeleljen az adatvédelmi törvényben szereplő elvárásoknak. A szoftver alapbeállítás szerint nem rögzíti az arcokról felvett képet, csak és kizárólag anonim adatokat rögzít.

Megjegyzések

  1. Marhara orulok az arcfelismero es minden egyeb orwelli cuccnak. Sajnos, nem csak a bunozoket figyelik/fenykepezik/videozzak/azonositjak, hanem mindenkit... es ez engem zavar es idegesit

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Síelőknek indított appot a Helly Hansen

Nincs is annál jobb, mint amikor a frissen hullott hóban szelhetjük a hegyeket. A Helly Hansen ezért új applikációt fejlesztett a téli sportok szerelmeseinek. A First Track alkalmazást azoknak találták ki, akik a legelső nyomokat szeretnék rajzolni a térdig érő szűz hóba. Az új app egy hagyományos ébresztőórából és egy speciális hó jelző funkcióból áll. Ha az éjszaka hullott hó mennyisége meghaladja az előre beállított értéket, a program reggel korábban ébreszt. Így a többieket megelőzve elsőként mehetünk fel a pályára, ahol friss szűzhó fog várni. Csak annyi a dolgunk, hogy kiválasztjuk a legközelebbi síterepet, beállítjuk a hó mélységét, és hogy ettől függően hány órakor akarunk felkelni, majd nyugodtan alhatunk. A First Tracks gondoskodik róla, hogy semmiről ne maradjunk le. A teljes anyag elérhető a  Magyar Sajtóanyag Adatbázis -ban

2011 legizgalmasabb világrekordjai

A RecordSetter oldalra idén is számos érdekes és meghökkentő rekordkísérletről készült  videót küldtek be. A világ 50 országából érkezett és mozgóképes bizonyítékokkal alátámasztott rekordok száma több mint 8000 volt. Ezek közül az oldal üzemeltetői kiválogatták a tizenöt legérdekesebbet. A listában olyanok kaptak helyet, mint például a legtöbb ember felett elvégzett szaltó, a legtöbb egy kézben tartott ceruza, a harminc másodperc alatt legtöbb lenyelt borotvapenge vagy az a break táncos, aki a leghosszabb ideig, több mint 13 percig forgott megállás nélkül a fején.  A Top 15 rekord videóját itt lehet megnézni,  és ezek alapján bárki megpróbálhatja megdönteni ezeket a csúcsokat. Mielőtt azonban bárki erre szánja magát, gondoskodjon a kísérlet dokumentálásáról, mert csak így lehet elfogadtatni az esetleges új rekordot. Related articles Set your own bizarre World Record at Record Setter (lostateminor.com) How To Set A World Record: Here's What To Do (VIDEO) (huffingtonpost.com)

Netflix, Hulu és társai Magyarországról

Jónéhány olyan zenei és videó szolgáltatás van az interneten, amit hazánkból nem lehet elérni. Így azután csak szomorkodva olvashatjuk az ismertetőket, hogy milyen remek filmeket, tévésorozatokat nézhetnénk meg, illetve mekkora zenei kínálatból válogathatnánk, ha az USA-ból vagy néhány tőlünk nyugatabbra levő országból csatlakoznánk az internetre. Proxy és VPN beállításokkal ki lehet kerülni ezeknek a korlátozásoknak egy részét, azonban az ilyen megoldások meglehetősen bonyolultak és gyakran nagyon lelassítják az internetünk sebességét. A playmoTV szolgáltatás azonban rendkívül kényelmesen és mellékhatások nélkül teszi lehetővé, hogy Windows, Mac OS X, iOS, Apple TV, PS3, vagy Xbox 360 készülékkel nézzük a Netflix, Hulu Plus, Hulu, iTunes Store, Amazon Instant Video, NBC, ABC, CBS, Lifetime, FOX Soccer TV videó csatornáit, illetve válogassunk a Pandora, Spotify, Grooveshark, Last.FM hatalmas zenei kínálatából. A  playmoTV   oldalán részletes leírást kapunk, hogyan kell számítógépünket