Ugrás a fő tartalomra

Turisztikai közlemények



Magyar gasztronómia a cseh ČT1 TV adásában
A magyar konyha specialitásaival foglalkozott Csehország legnépszerűbb gasztronómiai műsora, a cseh közszolgálati televízió egyes csatornáján - ČT1 - futó Kluci v akci (Fiúk akcióban) 2013 júliusában, 3 epizódon keresztül.
A Magyar Turizmus Zrt. csehországi külképviseletének meghívására a forgatócsoport június közepén járt Budapesten és az Alföldön, ahol tipikus magyar helyszíneken jellegzetes magyar ételeket főztek.
A műsor péntekenként főműsoridőben került adásba, melyben bemutatták a magyar főváros és a Hortobágy legfontosabb látnivalóit. A program honlapján (www.ceskatelevize.cz/porady/10084897100-kluci-v-akci/) nemcsak az aktuális részek nézhetők meg, da a látogató letöltheti a bemutatott ételek receptjeit is. A magyar epizódok iránt nagyon nagy érdeklődés mutatkozott: mind a három rész bekerült az adott hét 10 legnézettebb programja közé, mely az adott időszakban 20 százalék feletti részesedést jelent a teljes cseh piacon.
A magyar gasztronómia rendkívül népszerű Csehországban, és mint utazási motiváció is jelentős. A Magyar Turizmus Zrt. csehországi képviselete ezért nagy erőfeszítéseket tesz a kulináris különlegességek és a magyar borok népszerűsítése érdekében is. A Kluci v akci stábja a nagy sikerre való tekintettel újabb magyarországi forgatást is tervez, melynek fő témája Tokaj lesz.
A hazánkba utazó cseh turisták vendégéjszakáinak száma tíz éve folyamatosan és dinamikusan növekszik. 2012-ben a KSH végleges adatai szerint 187 513 cseh turista összesen 538 591 vendégéjszakát töltött el a magyar kereskedelmi szálláshelyeken, ez a vendégéjszakák tekintetében 4,8 %-os növekedést jelent, így Csehország 2012-ben hazánk 6. legnagyobb küldőországa volt. Ez a kedvező trend 2013-ban is folytatódik, a január-májusi időszakban a cseh vendégéjszakák száma 9%-os növekedést mutat.
Kedvelt desztináció Magyarország az olasz kerékpáros turisták körében
A 90-es évek elején indult a Turisti per Caso televíziós utazási magazin Olaszországban, mely – akkor újdonságnak számító módon – a két műsorvezető élményein keresztül mutatott be egy-egy desztinációt. Ez mára Olaszországban a „taylor made" utazás szinonimájává vált, továbbá kiegészült nyomtatott magazinnal és egy Web 2.0 honlappal is, ahol az utazók úti élményei olvashatók. A Magyar Turizmus Zrt. olaszországi képviseletének közreműködésével a magazin nyári száma a nyugat-magyarországi kerékpáros útvonalat ajánlja az olvasóknak, amely Ausztriát köti össze Budapesttel. Magyarországgal már a lap borítóján is találkozhatnak az olvasók. A cikkben Mosonmagyaróvár, Szob és Szentedre érintésével kalauzolják el az olasz kerékpáros turistát Budapestre. Az olaszok körében réstermékként igen népszerűek a kerékpáros utazások, a kifejezetten erre szakosodott olasz utazási irodák kínálatában már megtalálhatók a magyarországi ajánlatok is.
 
A Balatont ajánlja a német Die neue Frau magazin
A hetente 178 ezer példányban megjelenő Die neue Frau elsősorban a hölgyeket, ezen belül is a fiatalabb, 30-as generációt célozza meg. Felmérések szerint a lapnak 300 ezer a női olvasója van. Az ifjabb generáció tagjai szívesen utaznak párjukkal, családjukkal vagy barátaikkal, és a célok kiválasztásában, valamint az utazási döntések meghozatalában a nők meghatározó szerepet játszanak. Az MT Zrt. németországi képviselete folyamatos kapcsolatot tart az újsággal, illetve a baden-badeni székhelyű kiadójával, a Klambt Verlaggal, hogy az utazásokat ajánló rovatokban hazánk minél gyakrabban szerepeljen. Ennek köszönhetően a mostani cikk szerzője, Vera Klambt is többször írt már hazánkról a Heim und Welt, valamint a Die neue Frauhasábjain. Munkáját – így ennek a cikknek a megírását is – a németországi képviselet információkkal segítette.
A tavaly megjelent Budapest-cikk után a mostani 4 oldal Magyarország kevésbé ismert oldalának a felfedezésére invitál, és részletesen ír a balatoni lehetőségekről. A fürdőzés mellett a magyar tenger ugyanis számos más élményt is ad az oda látogatóknak, biztosítva a test és a lélek tökéletes kikapcsolódását. S ha valaki a kiváló étkek, finom borok, színes rendezvények, hangulatos bulik, a természet nyugalma és az aktív kikapcsolódás mellett a Magyarország hagyományaira is kíváncsi, a romantikus pusztába is kirándulhat.
Intenzív kampánnyal csábítják az osztrák fiatalokat is a SZIGETRE
Ausztriából az elmúlt héten közel 20 ezer rajongó érkezett aForma 1-re, míg a Szigetre ugyancsak tízezres számú látogató várható a szomszédos országból. A Magyar Turizmus Zrt. ausztriai külképviselete a SZIGET Fesztiválausztriai promóciós irodájával és számos stratégiai partnerrel együttműködve tucatnyi közös akciót valósít meg annak érdekében, hogy idén is minél több fiatal érkezzen a hazai könnyűzenei fesztiválokra a szomszédos Ausztriából. A könnyűzenei programok promóciója egyben országmarketing is, amely a fiatalos, „trendi életérzést" közvetíti külföldön hazánkról. Évente mintegy 10 ezer osztrák fiatal enged is a „csábításnak", s a rendezvények apropóján Magyarországra látogatnak.
Az MT Zrt. a fesztiválok népszerűsítése érdekében idén is több rendhagyó kampányban vesz részt az osztrák piacon. Az ausztriai utazási szakma a clubvision.at szakmai információs platformról folyamatos tájékoztatást kap a SZIGET fesztiválról, hogy a 3200 regisztrált utazási irodai szakember a legfrissebb információk birtokában ajánlhassa a Szigetet az osztrák érdeklődőknek. Az ÖBB Rail Tours utazási iroda, valamint a West Travel az MT Zrt. képviseletének ösztönzésére önálló SZIGET csomagajánlatot is összeállított, hogy szervezett formában is minél többen látogassanak idén Ausztriából a fesztiválra.
Az egyetemistákat az elmúlt hónapban az Uniscreen egyetemi információs TV csatornán keresztül reklám-szpotokkal, nagyméretű plakátokkal, valamint a közösségi médián és a Volume zenei magazinnal (www.volume.at) közösen szervezett nyereményjátékkal érték el. A bécsi Donauinselfest(www.donauinselfest.at) idejére időzítve Bécsben 1000 darab plakát és 3000 darab flyer hívta fel a célcsoportba tartozó fiatalok figyelmét, hogy a Sziget Magyarországon folytatódik. A május közepén Linzben megrendezettmagyar napokon tízezer szórólapra nyomtatott nyereményjáték csinált kedvet egy magyarországi fesztivál-körúthoz. A vonattal közlekedőket a forgalmas osztrák vasúti pályaudvarokon található digilight reklámfelületeken keresztül sugárzott spotok szólították meg a megfelelő üzenettel.
A „korán ébredők" kedvezményes áron válthattak jegyet a fesztiválokra, amelyek programjai kiemelt megjelenést kapnak az ausztriai turisztikai képviselet által indított Rot Weiß Rot in Ungarn turizmus-mozgalom profilján keresztül is: http://www.facebook.com/rwr.ungarn. A Sziget időtartama alatt a közösségi oldal folyamatos helyszíni közvetítésen keresztül ébreszt majd kedvet a „későn ébredők" számára is a csatlakozáshoz.
A sajtótájékoztatók, felhívások, hírügynökségi közlemények nyomán szinte folyamatosan lehet olyan cikkekkel találkozni Ausztriában, amelyek a magyar fesztiválokra csábítják az osztrák fiatalokat. Az idén 21. alkalommal megrendezendő SZIGET (www.szigetfesztival.at), valamint a Balaton Sound és VOLT fesztiválok ausztriai népszerűsítése érdekében a 88,6 FM zenei rádiócsatornán további kampányt, valamint a sajtó számáratanulmányutat is szerveznek, amelyen a Kurier Freizeit és a wiener-online.at képviseli az osztrák médiát. Az MT Zrt. osztrák piacon folytatott aktivitásáról, s a tervezett akciókról további infók itt:http://at.gotohungary.com/hirek_ms_at.
Webináriumot szervezett az MT Zrt. New York-ban
Dunai hajós utakat értékesítő amerikai utazási irodáknak tartott webináriumot (internetes szemináriumot) a Magyar Turizmus Zrt. New York-i képviselete július 30-án. Az interaktív webes prezentáció nagyon sikeresnek bizonyult, ugyanis a 223 résztvevő az amerikai utazási irodai ajánlatok dömpingje ellenére nemcsak végighallgatta a prezentációt, hanem számos kérdést is feltett. Ez mutatja a képviselet kezdeményezésének sikerét és a hajós utazások iránti rendkívül nagy szakmai érdeklődést.
A webináriumon az előzetesen meghirdetett részvételi lehetőséggel élve a magyarországi szolgáltatók is bemutatták ajánlataikat az amerikai szakembereknek. 


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Síelőknek indított appot a Helly Hansen

Nincs is annál jobb, mint amikor a frissen hullott hóban szelhetjük a hegyeket. A Helly Hansen ezért új applikációt fejlesztett a téli sportok szerelmeseinek. A First Track alkalmazást azoknak találták ki, akik a legelső nyomokat szeretnék rajzolni a térdig érő szűz hóba. Az új app egy hagyományos ébresztőórából és egy speciális hó jelző funkcióból áll. Ha az éjszaka hullott hó mennyisége meghaladja az előre beállított értéket, a program reggel korábban ébreszt. Így a többieket megelőzve elsőként mehetünk fel a pályára, ahol friss szűzhó fog várni. Csak annyi a dolgunk, hogy kiválasztjuk a legközelebbi síterepet, beállítjuk a hó mélységét, és hogy ettől függően hány órakor akarunk felkelni, majd nyugodtan alhatunk. A First Tracks gondoskodik róla, hogy semmiről ne maradjunk le. A teljes anyag elérhető a  Magyar Sajtóanyag Adatbázis -ban

2011 legizgalmasabb világrekordjai

A RecordSetter oldalra idén is számos érdekes és meghökkentő rekordkísérletről készült  videót küldtek be. A világ 50 országából érkezett és mozgóképes bizonyítékokkal alátámasztott rekordok száma több mint 8000 volt. Ezek közül az oldal üzemeltetői kiválogatták a tizenöt legérdekesebbet. A listában olyanok kaptak helyet, mint például a legtöbb ember felett elvégzett szaltó, a legtöbb egy kézben tartott ceruza, a harminc másodperc alatt legtöbb lenyelt borotvapenge vagy az a break táncos, aki a leghosszabb ideig, több mint 13 percig forgott megállás nélkül a fején.  A Top 15 rekord videóját itt lehet megnézni,  és ezek alapján bárki megpróbálhatja megdönteni ezeket a csúcsokat. Mielőtt azonban bárki erre szánja magát, gondoskodjon a kísérlet dokumentálásáról, mert csak így lehet elfogadtatni az esetleges új rekordot. Related articles Set your own bizarre World Record at Record Setter (lostateminor.com) How To Set A World Record: Here's What To Do (VIDEO) (huffingtonpost.com)

Netflix, Hulu és társai Magyarországról

Jónéhány olyan zenei és videó szolgáltatás van az interneten, amit hazánkból nem lehet elérni. Így azután csak szomorkodva olvashatjuk az ismertetőket, hogy milyen remek filmeket, tévésorozatokat nézhetnénk meg, illetve mekkora zenei kínálatból válogathatnánk, ha az USA-ból vagy néhány tőlünk nyugatabbra levő országból csatlakoznánk az internetre. Proxy és VPN beállításokkal ki lehet kerülni ezeknek a korlátozásoknak egy részét, azonban az ilyen megoldások meglehetősen bonyolultak és gyakran nagyon lelassítják az internetünk sebességét. A playmoTV szolgáltatás azonban rendkívül kényelmesen és mellékhatások nélkül teszi lehetővé, hogy Windows, Mac OS X, iOS, Apple TV, PS3, vagy Xbox 360 készülékkel nézzük a Netflix, Hulu Plus, Hulu, iTunes Store, Amazon Instant Video, NBC, ABC, CBS, Lifetime, FOX Soccer TV videó csatornáit, illetve válogassunk a Pandora, Spotify, Grooveshark, Last.FM hatalmas zenei kínálatából. A  playmoTV   oldalán részletes leírást kapunk, hogyan kell számítógépünket