Ugrás a fő tartalomra

Hamarosan befejeződik az IC+ kocsik tesztelése, december közepén haza érkezhetnek a kocsik Ausztriából

A MÁV-GÉPÉSZET Zrt. első, teljesen saját gyártású IC+ kocsijai szeptember végén indultak el Ausztriába a soron következő tesztek és mérések elvégzésére, eddig jól teljesítenek a próbákon. A két prototípus kocsinak számtalan vizsgálaton kell átesnie ahhoz, hogy a folyamat végén forgalomba helyezési engedélyt kaphassanak, az összeszerelést követően, mivel a minőségbiztosítási követelmények teljesültek, a nyáron elkezdődhettek a tesztek. Ahogyan korábban a vasúttársaság tájékoztatást adott róla, júliusban fedélzeti utaskomfort vizsgálaton vett részt az egyik jármű, Európa legnagyobb szélcsatornájában, Ausztriában tesztelték szélsőséges időjárási körülmények között a klímatechnikai mérésen. 

Ezt követően szeptember 30-án indultak útnak ismételten Ausztriába a kocsik, jelenleg súlypont vizsgálaton, zajmérésen, az ütköző és vonókészülék együttműködésének és a kocsiszekrény vizsgálatán (dőlési együttható, torziós merevségi), aerodinamikai teszten, valamint futásdinamikai és féktechnikai méréseken vesznek részt. Az egyik leglátványosabb tesztelés is ez, hiszen a kocsikat 220 km/h-ás sebességgel vontatják, és így vizsgálják meg a kocsi futástechnikai és féktechnikai jellemzőit. Erre többek között azért van szükség, hogy a forgalomba helyezés után alkalmasak legyenek a 200 km/h-ás közlekedésre. A jelenlegi teszteket Ausztriában, Amstetten környékén végzik, ahol megfelel a pályaszakasz az igen magas sebességű közlekedés biztosítására.  A pályáztatás lezárása után, ezeknek a vizsgálatoknak az elvégzésére a PJM céggel (PJ Messtechnik GmbH), és alvállalkozójával az ÖBB Produktion GmbH-val kötött szerződést a MÁV-GÉPÉSZET Zrt. A teszteken általában 2-5 fős szakértői létszám vesz részt a vasúttársaság munkatársait is beleértve, és az előre eltervezett részletes vizsgálati programot követik, valamint rögzítik a mérési jegyzőkönyvekben a tapasztalatokat. Egy adott tesztet többször is elvégeznek, betartva az erre vonatkozó előírásokat. 

A tervek szerint, a leghosszabb ideig tartó vizsgálati folyamatnak december közepén lesz vége, ezt a dátumot az időjárás befolyásolhatja csak, hiszen nagy havazás, vagy eső például nem teszi lehetővé a tesztek pontos elvégzését.  Ezt követően a járművek haza indulnak Szolnokra, ahol ellenőrzésre kerülnek, majd felkészítik őket az utolsó vizsgálatra, amely külső zajmérés lesz. Ez a teszt januárban várható Svájcban- az időjárástól függően- megközelítőleg egy hetet vesz majd igénybe. Ezzel valamennyi szabványi előírásnak megfelelő vizsgálat befejezésre kerül. 
Az IC+ kocsik várhatóan 2014 második félévében állhatnak forgalomba, addig a már fent részletezett méréseken, az Európai Unió által alkalmazott szabályozási rendszernek, a TSI rendszer követelményeinek kell megfelelniük. A TSI rendszer a külföldi vasúttársaságok közötti kölcsönös átjárhatóság műszaki követelményeit tartalmazza, különböző úgynevezett modulokat, melyeket az adott kocsi típusoknak teljesítenie kell. Ezeket a méréseket akkreditált mérőintézetek végzik, majd ha az előirt összes vizsgálat teljesült, egy független bejegyzett szervezet (Notified Body) tanúsítványt állít ki a megfelelőségről. Ezt a dokumentumot elküldik Magyarországon a Nemzeti Közlekedési Hatóságnak, akik kiállíthatják a végleges típusengedélyt, és üzembehelyezési engedélyt, mely ahhoz szükséges, hogy végül a forgalomban, az utasok is használhassák az IC+ kocsikat. A sorozatgyártásról a tesztek lezárását követően, a jövő év elején döntenek a vasúttársaságnál.
A teljes anyag elérhető a  Magyar Sajtóanyag Adatbázis-ban

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Síelőknek indított appot a Helly Hansen

Nincs is annál jobb, mint amikor a frissen hullott hóban szelhetjük a hegyeket. A Helly Hansen ezért új applikációt fejlesztett a téli sportok szerelmeseinek. A First Track alkalmazást azoknak találták ki, akik a legelső nyomokat szeretnék rajzolni a térdig érő szűz hóba. Az új app egy hagyományos ébresztőórából és egy speciális hó jelző funkcióból áll. Ha az éjszaka hullott hó mennyisége meghaladja az előre beállított értéket, a program reggel korábban ébreszt. Így a többieket megelőzve elsőként mehetünk fel a pályára, ahol friss szűzhó fog várni. Csak annyi a dolgunk, hogy kiválasztjuk a legközelebbi síterepet, beállítjuk a hó mélységét, és hogy ettől függően hány órakor akarunk felkelni, majd nyugodtan alhatunk. A First Tracks gondoskodik róla, hogy semmiről ne maradjunk le. A teljes anyag elérhető a  Magyar Sajtóanyag Adatbázis -ban

2011 legizgalmasabb világrekordjai

A RecordSetter oldalra idén is számos érdekes és meghökkentő rekordkísérletről készült  videót küldtek be. A világ 50 országából érkezett és mozgóképes bizonyítékokkal alátámasztott rekordok száma több mint 8000 volt. Ezek közül az oldal üzemeltetői kiválogatták a tizenöt legérdekesebbet. A listában olyanok kaptak helyet, mint például a legtöbb ember felett elvégzett szaltó, a legtöbb egy kézben tartott ceruza, a harminc másodperc alatt legtöbb lenyelt borotvapenge vagy az a break táncos, aki a leghosszabb ideig, több mint 13 percig forgott megállás nélkül a fején.  A Top 15 rekord videóját itt lehet megnézni,  és ezek alapján bárki megpróbálhatja megdönteni ezeket a csúcsokat. Mielőtt azonban bárki erre szánja magát, gondoskodjon a kísérlet dokumentálásáról, mert csak így lehet elfogadtatni az esetleges új rekordot. Related articles Set your own bizarre World Record at Record Setter (lostateminor.com) How To Set A World Record: Here's What To Do (VIDEO) (huffingtonpost.com)

Netflix, Hulu és társai Magyarországról

Jónéhány olyan zenei és videó szolgáltatás van az interneten, amit hazánkból nem lehet elérni. Így azután csak szomorkodva olvashatjuk az ismertetőket, hogy milyen remek filmeket, tévésorozatokat nézhetnénk meg, illetve mekkora zenei kínálatból válogathatnánk, ha az USA-ból vagy néhány tőlünk nyugatabbra levő országból csatlakoznánk az internetre. Proxy és VPN beállításokkal ki lehet kerülni ezeknek a korlátozásoknak egy részét, azonban az ilyen megoldások meglehetősen bonyolultak és gyakran nagyon lelassítják az internetünk sebességét. A playmoTV szolgáltatás azonban rendkívül kényelmesen és mellékhatások nélkül teszi lehetővé, hogy Windows, Mac OS X, iOS, Apple TV, PS3, vagy Xbox 360 készülékkel nézzük a Netflix, Hulu Plus, Hulu, iTunes Store, Amazon Instant Video, NBC, ABC, CBS, Lifetime, FOX Soccer TV videó csatornáit, illetve válogassunk a Pandora, Spotify, Grooveshark, Last.FM hatalmas zenei kínálatából. A  playmoTV   oldalán részletes leírást kapunk, hogyan kell számítógépünket