Ugrás a fő tartalomra

Utcai hirdetések figyelik a járókelőket (videó bemutatóval)

Hamarosan mindenki találkozhat olyan hirdető táblákkal, amelyek felismerik a velük szemben álló járókelőt, meghatározza annak nemét, életkorát, és ennek megfelelően olyan reklámok mutatnak, amik érdekesek számára.


Már hazánkban is működik az emberi arc elemzésére kifejlesztett szoftver. A megoldást kiskereskedelmi láncokban és marketing-, valamint hirdetésmérési célokra használják majd. A szoftvert fejlesztő Intellio Kft. a megoldást a vásárlói viselkedés elemzése mellett a marketingkutatások megújítására és a még pontosabb célcsoport meghatározásra tervezte. Az arcelemző rendszer lehetőséget ad csoportok célzott elérésére, egy adott területen folyamatosan áthaladó tömeg vizsgálatára és a reklámok célzottabb eljuttatására a fogyasztókhoz. A hirdetések mérése mellett a rendszer piackutatási célokra is felhasználható.

Az arcfelismerő szoftvert először emberszámlálásra fejlesztették ki kiskereskedelmi üzletek és bevásárló központok számára, majd következett az életkor és a nem egyre pontosabb meghatározása. A rendszer így  lehetővé teszi a vásárlási szokások feltérképezését és a hirdetések nézettségének mérését. A Kiskereskedelmi Marketing Megoldás az arc alapú emberszámlálás és elemzés mellett képes a hosszú sorok érzékelésére, valamint a frekventált vásárlói útvonalak feltérképezésére is.



A vásárlók viselkedésének elemzése kiemelten fontos a hatékony vásárlásösztönzési módszerek kialakításakor. Fontos információ, hogy mennyien mennek be egy boltba a kirakat szemügyre vétele után és hányan haladnak tovább, bolton belül merre mennek, melyik polc, vagy promóciós pult előtt állnak meg a vásárlók.  A másik fontos terület a médiafogyasztás mérése. Az arcelemző szoftver segítségével a hirdetők sokkal pontosabb adatokhoz juthatnak az elérni kívánt célcsoporttal kapcsolatban. Megtudhatják hány, milyen korú és nemű ember néz egy plakátot és mennyi ideig teszi ezt. A szoftver segítségével az is kiderül, hogy egy épületen belül a boltoktól és reklámelhelyezésektől függően hogyan változnak a médiafogyasztási trendek.
Az új technológia a proaktív hirdetési rendszerek támogatására is alkalmas. A Digital Signage (digitális kijelzőkön megjelenő információkat futtató megoldások) rendszerekkel összekapcsolva a szoftver képes a megjelenő hirdetéseket, akár idősávra lebontva megjeleníteni, hozzáigazítva azokat a statisztikák alapján várható látogatóközönséghez. Így lehetőség van a kor és nem szerinti hirdetés szegmentációra, akár különböző idősávokban.

A rendszer az emberi arcokat 99.6%-os pontossággal ismeri fel azok esetében, akik a kamera irányába néznek, míg egyéb esetben 98.0% az arány. Az életkor meghatározásánál 10-12 év eltérés is lehetséges.

Termékelhelyezés és marketingkommunikáció szempontjából fontos információ a vásárlói útvonalak feltérképezése, a változó hideg és forró területek nyomonkövetése. A Kiskereskedelmi marketing megoldás képes a frekventált vásárlói útvonalak feltérképezésére és azok „hőtérkép” jellegű megjelenítésére. A felderített frekventált útvonalak ismeretében pontosabban és gyorsabban tervezhető a polcok feltöltése, az egyes polc- és árusítóhelyek átrendezése, illetve átalakítása pedig a sokkal pontosabb és az objektív adatok ismeretében történhet. A rendszer észleli az előre meghatározottnál hosszabb sorok kialakulását is. A funkció segítséget nyújt a vásárlóközönség kiszolgálásának optimális megtervezésében.

Az arcelemző szoftvert úgy alakították ki, hogy megfeleljen az adatvédelmi törvényben szereplő elvárásoknak. A szoftver alapbeállítás szerint nem rögzíti az arcokról felvett képet, csak és kizárólag anonim adatokat rögzít.

Megjegyzések

  1. Marhara orulok az arcfelismero es minden egyeb orwelli cuccnak. Sajnos, nem csak a bunozoket figyelik/fenykepezik/videozzak/azonositjak, hanem mindenkit... es ez engem zavar es idegesit

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Fekete-fehérből színes fotók - egyszerűen

Erre a feladatra  létezik egy célprogram, így aki mindössze ilyen képeket szeretne készíteni, nincs szüksége komolyabb képszerkesztőre. A Recolored ( recolored.com ) program 21 napig ingyenes is használható. 1. lépés Töltsük le és telepítsük a programot és szkenneljük be a régi fényképet, amit ki szeretnénk színezni. A kép betöltése után következik annak meghatározása, hogy a kép egyes részei milyen színt kapjanak. A színezés megadásához csak a formák körvonalait kell kijelölni, az árnyalatokat, tükröződéseket a program saját maga generálja. Egy szín a berajzolt vonal környékén addig érvényes, amíg egy másik színű vonalat nem adunk meg. Azt a területet, ahol meg szeretnénk tartani az eredeti színeket, fehér vonallal kell körülhatárolni. 2. lépés Ahhoz, hogy valódi színes képnek tűnjön az utólag kiszínezett fotó, nagyon fontos, hogy helyes színárnyalatokat adjunk meg. Más képszerkesztőknél talán ez a legnagyobb gond, hogy pontosan el tudjunk találni egy bőr színt vagy egy tengerp...

2011 legizgalmasabb világrekordjai

A RecordSetter oldalra idén is számos érdekes és meghökkentő rekordkísérletről készült  videót küldtek be. A világ 50 országából érkezett és mozgóképes bizonyítékokkal alátámasztott rekordok száma több mint 8000 volt. Ezek közül az oldal üzemeltetői kiválogatták a tizenöt legérdekesebbet. A listában olyanok kaptak helyet, mint például a legtöbb ember felett elvégzett szaltó, a legtöbb egy kézben tartott ceruza, a harminc másodperc alatt legtöbb lenyelt borotvapenge vagy az a break táncos, aki a leghosszabb ideig, több mint 13 percig forgott megállás nélkül a fején.  A Top 15 rekord videóját itt lehet megnézni,  és ezek alapján bárki megpróbálhatja megdönteni ezeket a csúcsokat. Mielőtt azonban bárki erre szánja magát, gondoskodjon a kísérlet dokumentálásáról, mert csak így lehet elfogadtatni az esetleges új rekordot. Related articles Set your own bizarre World Record at Record Setter (lostateminor.com) How To Set A World Record: Here's What To Do (VIDEO) (huffington...

Ismét új buszok Budapesten

Újabb 15 vadonatúj szóló MAN Lion's City A21 típusú autóbusz kezdte meg a munkát Budapesten, ezzel már 88-ra nőtt az idén nyáron forgalomba állított új járművek száma. A Fővárosi Önkormányzat döntése alapján a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) megrendelésére idén nyáron forgalomba állított autóbuszokkal az elmúlt időszak egyik legjelentősebb fejlesztése történt a fővárosi járműparkkal kapcsolatban.   2017. szeptember 1-jén újabb 15 vadonatúj MAN Lion's City A21 típusú autóbuszt állított forgalomba a VT-Arriva Kft. Az akadálymentes szóló járművek a dél-budai és a dél-pesti vonalakon járnak. A flottabővítés lehetővé teszi, hogy további elöregedett, magaspadlós autóbuszokat vonjanak ki a forgalomból, ilyen járművekkel már jellemzően csak a munkanapi csúcsforgalmi időszakokban lehet találkozni.   Az idei nyár folyamán összesen 88 vadonatúj autóbusszal bővült a főváros járműparkja. A VT-Arriva Kft. 45 MAN Lion's City A21 járművet , a BKV Zrt. pedig 43 Mercedes...