Ugrás a fő tartalomra

Hamarosan befejeződik az IC+ kocsik tesztelése, december közepén haza érkezhetnek a kocsik Ausztriából

A MÁV-GÉPÉSZET Zrt. első, teljesen saját gyártású IC+ kocsijai szeptember végén indultak el Ausztriába a soron következő tesztek és mérések elvégzésére, eddig jól teljesítenek a próbákon. A két prototípus kocsinak számtalan vizsgálaton kell átesnie ahhoz, hogy a folyamat végén forgalomba helyezési engedélyt kaphassanak, az összeszerelést követően, mivel a minőségbiztosítási követelmények teljesültek, a nyáron elkezdődhettek a tesztek. Ahogyan korábban a vasúttársaság tájékoztatást adott róla, júliusban fedélzeti utaskomfort vizsgálaton vett részt az egyik jármű, Európa legnagyobb szélcsatornájában, Ausztriában tesztelték szélsőséges időjárási körülmények között a klímatechnikai mérésen. 

Ezt követően szeptember 30-án indultak útnak ismételten Ausztriába a kocsik, jelenleg súlypont vizsgálaton, zajmérésen, az ütköző és vonókészülék együttműködésének és a kocsiszekrény vizsgálatán (dőlési együttható, torziós merevségi), aerodinamikai teszten, valamint futásdinamikai és féktechnikai méréseken vesznek részt. Az egyik leglátványosabb tesztelés is ez, hiszen a kocsikat 220 km/h-ás sebességgel vontatják, és így vizsgálják meg a kocsi futástechnikai és féktechnikai jellemzőit. Erre többek között azért van szükség, hogy a forgalomba helyezés után alkalmasak legyenek a 200 km/h-ás közlekedésre. A jelenlegi teszteket Ausztriában, Amstetten környékén végzik, ahol megfelel a pályaszakasz az igen magas sebességű közlekedés biztosítására.  A pályáztatás lezárása után, ezeknek a vizsgálatoknak az elvégzésére a PJM céggel (PJ Messtechnik GmbH), és alvállalkozójával az ÖBB Produktion GmbH-val kötött szerződést a MÁV-GÉPÉSZET Zrt. A teszteken általában 2-5 fős szakértői létszám vesz részt a vasúttársaság munkatársait is beleértve, és az előre eltervezett részletes vizsgálati programot követik, valamint rögzítik a mérési jegyzőkönyvekben a tapasztalatokat. Egy adott tesztet többször is elvégeznek, betartva az erre vonatkozó előírásokat. 

A tervek szerint, a leghosszabb ideig tartó vizsgálati folyamatnak december közepén lesz vége, ezt a dátumot az időjárás befolyásolhatja csak, hiszen nagy havazás, vagy eső például nem teszi lehetővé a tesztek pontos elvégzését.  Ezt követően a járművek haza indulnak Szolnokra, ahol ellenőrzésre kerülnek, majd felkészítik őket az utolsó vizsgálatra, amely külső zajmérés lesz. Ez a teszt januárban várható Svájcban- az időjárástól függően- megközelítőleg egy hetet vesz majd igénybe. Ezzel valamennyi szabványi előírásnak megfelelő vizsgálat befejezésre kerül. 
Az IC+ kocsik várhatóan 2014 második félévében állhatnak forgalomba, addig a már fent részletezett méréseken, az Európai Unió által alkalmazott szabályozási rendszernek, a TSI rendszer követelményeinek kell megfelelniük. A TSI rendszer a külföldi vasúttársaságok közötti kölcsönös átjárhatóság műszaki követelményeit tartalmazza, különböző úgynevezett modulokat, melyeket az adott kocsi típusoknak teljesítenie kell. Ezeket a méréseket akkreditált mérőintézetek végzik, majd ha az előirt összes vizsgálat teljesült, egy független bejegyzett szervezet (Notified Body) tanúsítványt állít ki a megfelelőségről. Ezt a dokumentumot elküldik Magyarországon a Nemzeti Közlekedési Hatóságnak, akik kiállíthatják a végleges típusengedélyt, és üzembehelyezési engedélyt, mely ahhoz szükséges, hogy végül a forgalomban, az utasok is használhassák az IC+ kocsikat. A sorozatgyártásról a tesztek lezárását követően, a jövő év elején döntenek a vasúttársaságnál.
A teljes anyag elérhető a  Magyar Sajtóanyag Adatbázis-ban

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Fekete-fehérből színes fotók - egyszerűen

Erre a feladatra  létezik egy célprogram, így aki mindössze ilyen képeket szeretne készíteni, nincs szüksége komolyabb képszerkesztőre. A Recolored ( recolored.com ) program 21 napig ingyenes is használható. 1. lépés Töltsük le és telepítsük a programot és szkenneljük be a régi fényképet, amit ki szeretnénk színezni. A kép betöltése után következik annak meghatározása, hogy a kép egyes részei milyen színt kapjanak. A színezés megadásához csak a formák körvonalait kell kijelölni, az árnyalatokat, tükröződéseket a program saját maga generálja. Egy szín a berajzolt vonal környékén addig érvényes, amíg egy másik színű vonalat nem adunk meg. Azt a területet, ahol meg szeretnénk tartani az eredeti színeket, fehér vonallal kell körülhatárolni. 2. lépés Ahhoz, hogy valódi színes képnek tűnjön az utólag kiszínezett fotó, nagyon fontos, hogy helyes színárnyalatokat adjunk meg. Más képszerkesztőknél talán ez a legnagyobb gond, hogy pontosan el tudjunk találni egy bőr színt vagy egy tengerp...

2011 legizgalmasabb világrekordjai

A RecordSetter oldalra idén is számos érdekes és meghökkentő rekordkísérletről készült  videót küldtek be. A világ 50 országából érkezett és mozgóképes bizonyítékokkal alátámasztott rekordok száma több mint 8000 volt. Ezek közül az oldal üzemeltetői kiválogatták a tizenöt legérdekesebbet. A listában olyanok kaptak helyet, mint például a legtöbb ember felett elvégzett szaltó, a legtöbb egy kézben tartott ceruza, a harminc másodperc alatt legtöbb lenyelt borotvapenge vagy az a break táncos, aki a leghosszabb ideig, több mint 13 percig forgott megállás nélkül a fején.  A Top 15 rekord videóját itt lehet megnézni,  és ezek alapján bárki megpróbálhatja megdönteni ezeket a csúcsokat. Mielőtt azonban bárki erre szánja magát, gondoskodjon a kísérlet dokumentálásáról, mert csak így lehet elfogadtatni az esetleges új rekordot. Related articles Set your own bizarre World Record at Record Setter (lostateminor.com) How To Set A World Record: Here's What To Do (VIDEO) (huffington...

Ismét új buszok Budapesten

Újabb 15 vadonatúj szóló MAN Lion's City A21 típusú autóbusz kezdte meg a munkát Budapesten, ezzel már 88-ra nőtt az idén nyáron forgalomba állított új járművek száma. A Fővárosi Önkormányzat döntése alapján a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) megrendelésére idén nyáron forgalomba állított autóbuszokkal az elmúlt időszak egyik legjelentősebb fejlesztése történt a fővárosi járműparkkal kapcsolatban.   2017. szeptember 1-jén újabb 15 vadonatúj MAN Lion's City A21 típusú autóbuszt állított forgalomba a VT-Arriva Kft. Az akadálymentes szóló járművek a dél-budai és a dél-pesti vonalakon járnak. A flottabővítés lehetővé teszi, hogy további elöregedett, magaspadlós autóbuszokat vonjanak ki a forgalomból, ilyen járművekkel már jellemzően csak a munkanapi csúcsforgalmi időszakokban lehet találkozni.   Az idei nyár folyamán összesen 88 vadonatúj autóbusszal bővült a főváros járműparkja. A VT-Arriva Kft. 45 MAN Lion's City A21 járművet , a BKV Zrt. pedig 43 Mercedes...